1. Jeśli w trakcie podróży zagranicznej trafię do szpitala w związku z COVID-19, czy PKO Ubezpieczenia pokryje koszty leczenia na podstawie rachunków?
Zwrócimy poniesione wydatki na leczenie, jeśli z powodu ograniczeń nałożonych przez służby danego kraju nie będziemy w stanie zorganizować pomocy medycznej. Poniesione koszty zwrócimy na podstawie rachunków do wysokości sumy ubezpieczenia kosztów leczenia i Assistance wskazanych w polisie.
2. Ile mam czasu na udokumentowanie wydatków poniesionych na leczenie szpitalne/ambulatoryjne, aby uzyskać zwrot kosztów leczenia?
Dokumenty przekaż nam w ciągu 10 dni od momentu, gdy:
- Twój stan zdrowia na to pozwoli lub
- ustaną inne przyczyny, uniemożliwiające wcześniejszy kontakt z nami.
Zadzwoń lub wyślij mejla do Centrum Operacyjnego, aby ustalić sposób i termin przekazania dokumentów, na podstawie których będziemy mogli zwrócić koszty.
3. Jeśli podczas pobytu za granicą w czasie epidemii wystąpi uraz, np. złamię nogę, czy uzyskam zwrot kosztów za leczenie?
Tak, w takiej sytuacji ubezpieczenie pokrywa organizację i koszty pomocy medycznej. Jeśli zapewnienie pomocy nie będzie możliwe z powodu restrykcji nałożonych przez organy danego kraju, wówczas na podstawie rachunków i dowodów zapłaty, zwrócimy poniesione przez ubezpieczonego koszty związane z leczeniem.
4. Jeśli w związku z ogłoszoną epidemią granice państw zostaną zamknięte i powrót do kraju nie będzie możliwy, czy ubezpieczyciel pokryje koszty mojego przedłużonego pobytu, mimo iż nie jestem chory?
Nie będziemy mogli pomóc w takiej sytuacji. Ubezpieczenie nie obejmuje wsparcia na wypadek zamknięcia granic w związku z ogłoszeniem epidemii.
5. Czy PKO Ubezpieczenia pokryje koszty mojego przedłużonego pobytu, jeśli hotel lub miejscowość, w której spędzam urlop, zostaną objęte kwarantanną?
W takiej sytuacji nie pokryjemy kosztów przedłużonego pobytu.
6. Czy PKO Ubezpieczenia zwróci koszt niewykorzystanego biletu lotniczego/kolejowego/autokarowego, jeśli zostanę objęty kwarantanną w hotelu i nie będę mógł wrócić do miejsca zamieszkania w planowanym terminie?
Zwrócimy koszt takiego biletu, jeśli spełnione są wszystkie trzy warunki:
- ubezpieczenie obejmuje koszty rezygnacji lub skrócenia wyjazdu
- nałożono na Ciebie indywidualną kwarantannę
- organizator Twojego wyjazdu poniósł koszty transportu do miejsca docelowego i powrotu
7. Przebywam wraz z rodziną za granicą w wynajętym apartamencie. Objęto nas kwarantanną
i nasz pobyt się wydłuży. Na jaką pomoc z polisy możemy liczyć w takim przypadku?
Jeśli nałożono na każdego z Was indywidualną kwarantannę oraz ubezpieczenie obejmuje rezygnację lub skrócenie wyjazdu, wówczas pokrywamy koszty zakwaterowania i wyżywienia do 150 euro za dobę. Koszty zwracane są na podstawie rachunków i dowodów zapłaty, jeśli zostały pokryte przez Ciebie.
8. Mam ubezpieczenie podróżne z sumą ubezpieczenia 200 tys. zł. Jeśli podczas wyjazdu zachoruję na COVID-19 i trafię do szpitala, do jakiej kwoty PKO Ubezpieczenia pokrywa koszty mojej hospitalizacji?
Koszty leczenia oraz Assistance pokrywamy do 200 tys. zł.