Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez Bank oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.
Rekordowy wynik PKO Ubezpieczenia w 2022 r.
- Spółki PKO Ubezpieczenia zebrały w 2022 r. łącznie ponad 1, 046 mld zł składki przypisanej brutto.
- Wynik finansowy przewyższył znacząco zakładany plan i osiągnął rekordowe 142 mln zł netto – o blisko 60 mln zł więcej niż w 2021 r.
- Udział spółki majątkowej w rynku ubezpieczeń domów i mieszkań osiągnął 4,8%. Istotnie wzrósł też przypis składki z ubezpieczeń niepowiązanych turystycznych (wzrost ok. 140% r/r) czy NNW dla dzieci (wzrost ok. 125% r/r). To wynik sukcesywnego rozwoju linii ubezpieczeń samodzielnych.
- Dalsza intensyfikacja współpracy z siostrzaną spółką PKO Leasing umożliwiła wzrost składki w ubezpieczeniach komunikacyjnych dla leasingu o ponad 70%.
Spółki PKO Ubezpieczenia zebrały w 2022 r. łącznie ponad 1, 046 mld zł składki przypisanej brutto.
Wynik finansowy przewyższył znacząco zakładany plan i osiągnął rekordowe 142 mln zł netto – o blisko 60 mln zł więcej niż w 2021 r. Udział spółki majątkowej w rynku ubezpieczeń domów i mieszkań osiągnął 4,8%. Istotnie wzrósł też przypis składki z ubezpieczeń niepowiązanych turystycznych (wzrost ok. 140% r/r) czy NNW dla dzieci (wzrost ok. 125% r/r). To wynik sukcesywnego rozwoju linii ubezpieczeń samodzielnych. Dalsza intensyfikacja współpracy z siostrzaną spółką PKO Leasing umożliwiła wzrost składki w ubezpieczeniach komunikacyjnych dla leasingu o ponad 70%.
Dywersyfikujemy naszą działalność i dalej umacniamy ofertę ubezpieczeń samodzielnych. Ze względu na zdecydowane zmniejszenie się liczby nowych kredytów hipotecznych, obserwowaliśmy mniejszy wolumen przypisu składek z ubezpieczeń do tego typu kredytów. Te spadki kompensowaliśmy wzrostami w pozostałych liniach biznesu, jak na przykład w PKO Dom, którego sprzedaż w 2022 r. wyniosła ponad 300 tys. polis. To pokazuje, że mimo czasów niepewności potrafimy dobrze się zorganizować i zapewnić stabilność naszego biznesu. Ubiegły rok zakończyliśmy rekordowym zyskiem na poziomie 142 mln zł netto – mówi Leszek Skop, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia.
W 2022 r. przypis składki brutto w spółce majątkowej wyniósł 555,8 mln zł. Na ten wynik miała wpływ niższa składka z ubezpieczeń do kredytu hipotecznego spowodowana załamaniem się rynku sprzedaży produktów kredytowych. Spółka życiowa natomiast zebrała 491,1 mln zł składki przypisanej i zanotowała niewielki spadek przypisu o 5%. Jest to efekt m.in. niższego poziomu składki z ubezpieczeń inwestycyjno-oszczędnościowych w związku z zaprzestaniem ich aktywnej sprzedaży od 2017 r.
W minionym roku skupiliśmy się na dalszej robotyzacji procesów obsługowych oraz wprowadziliśmy kolejne funkcjonalności technologiczne. W ubezpieczeniu PKO Dom, obok omnikanałowej sprzedaży, przyjaznej ścieżki zakupu, zapewniliśmy samodzielną likwidację szkód online. Wysoki NPS na poziomie ponad 60% pokazuje, jak dobre są doświadczenia klientów z naszej obsługi.
Dodatkowo, pracowaliśmy nad nową ofertą ubezpieczeń które poszerzy gamę produktów samodzielnych dostępnych w PKO Banku Polskim. Już niebawem pojawi się nasze ubezpieczenie komunikacyjne - świetny produkt z szeroką możliwością ochrony, który będzie dostępny we wszystkich kanałach dystrybucji banku. To będzie doskonała możliwość dla klientów PKO Banku Polskiego, aby ubezpieczyć w PKO nie tylko życie, dom czy podróż, ale także swój pojazd – dodaje Leszek Skop.
W planach spółki życiowej w tym roku jest także prowadzenie prac koncepcyjnych nad nową propozycją wartości w produktach życiowych: ubezpieczeniu na życie do produktów bankowych (pożyczki gotówkowej, kredytu hipotecznego) oraz modułowym ubezpieczeniem na życie.
Spółki PKO Ubezpieczenia wraz z PKO Bankiem Polskim w 2022 r. prowadziły aktywną działalność marketingową w obszarze ubezpieczeń. W efekcie prowadzonych działań PKO Bank Polski jest liderem świadomości dot. oferty ubezpieczeń wśród banków. Świadomość obecności w banku oferty dla ubezpieczeń komunikacyjnych wynosi 39%, a dla ubezpieczeń mieszkań 35%.