2017-05-29 15:29

PKO Ubezpieczenia mają ponad milion klientów!

  • 1,1 miliona klientów korzysta z usług PKO TU oraz PKO Życie TU – spółek z Grupy PKO Banku Polskiego
  • W 2016 roku towarzystwa zebrały łącznie 1 265,7 mln zł składki przypisanej
  • W I kw. 2017 roku liczba polis życiowych wzrosła o 21 proc. r/r

1,1 miliona klientów korzysta z produktów oferowanych przez PKO Ubezpieczenia. Oferta jest dostępna w placówkach i serwisie on-line PKO Banku Polskiego. 16 tys. doradców banku, posiadających licencje w zakresie sprzedaży ubezpieczeń, służą pomocą i wsparciem klientom w dopasowaniu oferty do potrzeb i oczekiwań finansowych.

Pod marką PKO Ubezpieczenia działają dwa towarzystwa ubezpieczeniowe obsługujące 1,1 miliona klientów. Blisko 680 tysięcy stanowią klienci towarzystwa ubezpieczeń na życie – w I kwartale 2017 roku liczba polis wzrosła o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z kolei spółka majątkowa po niespełna półtora roku od operacyjnego uruchomienia swojej działalności w styczniu 2016 roku obsługuje już prawie pół miliona klientów i może pochwalić się jednym z najszybszych oraz najbardziej dynamicznych wdrożeń operacyjnych na rynku bancassurance.

W lutym br. spółka majątkowa osiągnęła próg rentowności i obecnie odnotowuje dodatni wynik finansowy netto. To duże i mobilizujące osiągnięcie. Pracujemy nad rozwojem oferty ubezpieczeń majątkowych i dalszym doskonaleniem procesów obsługi klientów. Ma to istotne znaczenie dla klientów w postrzeganiu wartości produktów ubezpieczeniowych. Ważny jest sprawny proces wypłaty świadczeń. Obecnie ponad połowa wszystkich szkód majątkowych w PKO Ubezpieczenia jest rozpatrywana w tzw. „szybkiej ścieżce”, bez angażowania klienta w spotkania z rzeczoznawcą, w oparciu o telefoniczny kontakt – mówi Sławomir Łopalewski, prezes obu spółek ubezpieczeniowych.

W 2016 roku PKO Ubezpieczenia zebrały łącznie 1 265,7 mln zł składki przypisanej, w tym PKO Życie TU 900,6 mln zł, a PKO TU – 365,7 mln zł, co daje im łącznie 12 proc. udział w rynku bancassurance.

Celem grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego jest oferowanie usług, które w pełni zaspokoją potrzeby każdego gospodarstwa domowego w zakresie obsługi finansowej. Rozwój ekonomiczny naszego społeczeństwa wpływa na wzrost popytu na produkty ubezpieczeniowe, które zaraz po bankowych, należą do najbardziej popularnych i poszukiwanych. Efektem tych zmian jest rosnąca rola ubezpieczeń i bankowości ubezpieczeniowej w usługach finansowych. Sukcesywnie wzrastająca liczba klientów i dobre wyniki spółek ubezpieczeniowych PKO potwierdzają, że ich oferta trafia w oczekiwania i zyskuje zaufanie na rynku – dodał wiceprezes PKO BP nadzorujący Obszar Rynku Detalicznego Jan Emeryk Rościszewski.

W pierwszym kwartale 2017 roku towarzystwo ubezpieczeń na życie zanotowało najwyższą na przestrzeni ostatnich lat wartość wypłat z polis – prawie 7 mln zł. W spółce majątkowej wypłata odszkodowań osiągnęła łącznie ponad 2 mln zł. Zgłaszane w 2016 roku wnioski o wypłaty świadczeń zostały w 78 proc. rozpatrzone pozytywnie – w ubezpieczeniach majątkowych wskaźnik ten sięgnął 85 proc. Przełożyło się to w ub. roku na łączną wartość wypłat dla klientów na kwotę 23,5 mln zł w polisach na życie oraz 31,2 mln zł świadczeń z produktów inwestycyjno-oszczędnościowych.